Sahip Olduğumuz Sertifikalar

ISO 9001: 2015

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, müşteri beklentileri, ihtiyaçları ve mevzuat şartlarını karşılama yolu ile müşteri memnuniyetinin artırılmasını ön gören dünyaca kabul görmüş bir kalite yönetimi sistemi biçimidir. Kuruluşun organizasyonel yapısından müşterilerinin memnuniyet seviyesine, toplanan verilerin analiz edilmesinden süreçlerin etkin yönetimine, iç denetimlerden ürün tasarımına, satın almadan satışa kadar pek çok noktada Kalite Yönetim Sistemi koşullarını belirler. ISO 9001 Standardı, esas olarak bir kontrol mekanizmasıdır. Bu standardın amacı, hata ve kusurları azaltmak, ortadan kaldırmak ve daha önemlisi oluşabilecek hata ve kusurları önlemektir. Standart, direk olarak ürün ve hizmet kalitesiyle ilgili değil, yönetim sisteminin kalitesi ile ilgilidir. Buradaki temel varsayım, etkin bir Kalite Yönetim Sistemi oluşturulması ve uygulanması halinde müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak kaliteli ürün ve hizmetler üretileceğidir.

ISO 9001 Standardı, zorlayıcı değildir ve genel şartlar içerir. Büyük ya da küçük ölçekli ayrımı olmaksızın her sektör için uygulanabilmektedir. Doğru anlaşılıp, doğru uygulandığında güçlü bir yönetim sistemini temsil eder.

ISO 9001 Standardı, Kalite Yönetim Sistemi’nin nasıl oluşturulacağını tamamen kuruluşlara bırakmıştır. Yapılması gereken “standart” bir Kalite Yönetim Sistemi değil, standardın şartlarını karşılayan bir Kalite Yönetim Sistemi oluşturmaktır.

Sonuç olarak;

  • Etkin bir kalite yönetim sistemi için minimum şartları belirtir.
  • Şartları geneldir, ölçek fark etmeksizin her sektör için uygulanabilir.
  • Neyin yapılacağını söyler, nasıl yapılacağını değil.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’nin Faydaları Nelerdir?

  • Müşteri ilişkilerine odaklanan kuruluştaki müşteri şikayetleri azalır, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı daha da artar.
  • Müşteri istek ve beklentilerini ön planda tutarak, daha iyi ürün tasarımı sağlar.
  • İyi tasarım ve planlama, işlem maliyetlerini azaltır.
  • Kalite problemlerinden kaynaklanan kalitesizlik maliyetlerini minimuma indirir.
  • Faaliyetlerin daha iyi planlanması, sorunların daha hızlı çözülmesi ile etkin bir yönetim sağlanmış olur.Bu şekilde yönetim, tüm boyutlarıyla işletmesini daha net kontrol altında tutar, daha sağlıklı kararlar verir.
  • Tüm sorunlar sistematik şekilde analiz edileceğinden, işletmede sürekli bir gelişme olur.
  • Çalışanların faaliyetlere katılımı sağlanır, motivasyon ve çalışma heyecanları artar.
  • Her alanda sürekli iyileştirme ile kalifiye eleman oranı artar.
  • Departmanlar arası problemlerin çözümünde sistematik yaklaşım, verimliliği artırır.
  • Süreçler ve fonksiyonlar arasındaki tanımlanmış işleyiş, organizasyon içinde sağlıklı bilgi akışı sağlar.
  • Kuruluşun kalite imajı güçlenir, müşterilerin güveni artar.
  • Yeni pazarlara açılma imkânı sağlayarak, rakipler ile olan farkı artırır.
  • Sistematik ve yönetsel bir altyapı kurarak kurumsallaşma yolunda bir adım daha ileriye gidilmesini sağlar.
  • Kurumsal kimlik, istikrarı da beraberinde getirir.
  • https://leventmakina.com.tr/wp-content/uploads/2023/02/ISO-9001-2015-2022-GenericCertificate_Final-640x905.jpg

TSE: Hizmet Yeterlilik Belgesi

Hizmet Yeterlilik Belgelendirmesi Nedir?

  • Hizmet belgelendirmesi tüketiciye sunulan hizmetlerin ilgili Türk Standardı veya kriterlere uygun olduğunu gösteren belgelendirmedir. Uygunluğun tespit edilmesi durumunda kuruluşlara verilen belge ise Hizmet Yeterlilik Belgesidir.
  • Hizmet Yeterlilik Belgelendirmesinin Çözüm Ortaklarımıza Sağladığı Yararlar Nelerdir?
  • Bazı sektörlerde hizmet veren kuruluşlar için ihale şartlarından birisi yerine getirilmiş olur.
  • İşyerlerinde bulunan tüm teçhizat sigorta kapsamına alınır,
  • Müşterinin servis hizmeti için bıraktığı tüm cihazlar sigorta kapsamındadır,
  • Belgede yazılı hizmet için belgeli kuruluşun alt yapısının tam olduğunu garanti eder,
  • Hizmetin belirli bir süre içerisinde ve belirli kurallara uygun olarak verilmesini sağlar,
  • Verilen hizmet geriye dönük olarak izlenebilir,
  • Verilen hizmetin kalitesi artar,
  • Hizmet alan müşterinin haklarının korunmasını sağlar,
  • Müşteri fiyat yönünden korunur,
  • Müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar,
  • Hizmet veren kuruluşun müşteri sayısının artmasını sağlar,
  • Ürün ile ilgili satış sonrası hizmetlerin güvenle yürütülmesini sağlar,